fredag 27 mars 2009

Prittu haar

Ah, 2 timmar hos frissan i går var super. Min mun gick stup i ett så jag tyckte riktigt synd om frissan Malin som fick stå ut med mitt babbel. Till mitt försvar har jag bara en endaste sak att säga, jag har inget vuxenumgänge med någon, alltså får jag inte ventilerat mig så som sig bör. B räknas inte för han lyssnar oftast inte på vad jag har att säga.

Hur som haver, här sitter jag nu med en ny snygg frisyr i en häftig ny färg. Håret doftar fortfarande lite jordgubbe och är än så länge (nästan) lika fint som det var efter trim och ans igår hos frissan. Känns bra.

Dagens stora minus är att vi måste betala tillbaka över 300 euro på barnvårdstillägget till Kela. Jävla gamar! Detta för att vi inte meddelat i tid att jag jobbade lite under oktober - december. Jävla pruttare! Nåja, vi ska snällt betala, jag orkar inte med deras blanketter igen så något överklagande lär det inte bli. Hela min simlärarlön kommer att gå åt till den smaskiga räkningen. Fiiis!

Jag mår illa. Känns äckligt och blörk. Känner av en liten huvudvärk bakom pannbenet, borde jag koka kaffe? Ska jobba idag från 16 till 21 för finska församlingens herrar ska i bastun och sedan grilla korv i brasrummet. Oh, joy! Jag är så led denna karagrupp, särskilt ett par individer. Och JA, man får vara led kyrkliga herremän, i alla fall får jag det och tänker vara det utan dåligt samvete. PUNKT.

Kanske jag får lite skolarbete gjort under kvällen? Det skulle vara ett stoort plus i kanten. I alla fall ska jag skriva diplom och fylla i simböcker, det är så gott som omöjligt att göra det här hemma med min lilla medhjälpare hängande i byxbenen. Jag borde också fylla i en berättelse över simskolan och lämna in den men vi ska inte överanstränga oss nu...

Nu ska jag väcka lilla b, hon har sovit en halvtimme för länge redan. Hon kommer att älska mig, hehe...

Inga kommentarer: