fredag 27 mars 2009

one hundred

Detta blir mitt etthundrade inlägg. Coolt...

Här sitter jag nu på jobbet och luktar rök... magen kurrar och jag är vrålhungrig, i brasrummet sitter pruttisarna och grillar korv, gissa om det luktar som en 5 stjärnig lyxmiddag? JAAAAA! Måste sitta här ännu en timme före jag kan kasta mig över något mindre glamouröst än en lyxmiddag då jag kommer hem.

Jag har snällt skrivit in namn på simskolediplom och plitat in poängantal och gemat (jo, jag får säga så!) fast vattenvanemärken i simböcker, kastat in dem i kuvert och skrivit namn och adress samt limmat på frimärken. MEN, märkena tog slut och jag har resten hemma, crap!

Jag har INTE, jag upprepar, INTE lyft ett finger när det gäller studier, trots att jag så stort hade planerat det. Har lite huvudvärk och leidon, ingen bra kombination för aktivt studerande. Jag har suttit med min nyinköpta korsordstidning (ja, jag ÄLSKAR att lösa korsord) och gett de små grå lite träning.

Har mått lite dåligt idag också men jag tror nog inte att det är något "magafar" på G hos oss nu. Tror mera på Majas förklarning att det är gravidrelaterat. Men herregud, tänk om jag är gravid, IGEN! Nummer två är inte ens född och så blir jag gravid med nummer tre!!?? Hur ska vi orka med dem såå tätt på varandra!! Hehe! Torrt, jag vet...

Jag drömde inatt att nummer två var född, när jag vaknade blev jag nästan misstänksam, började söka efter en bebis i sängen men konstaterade snabbt att kalaskulan fortfarande sitter där den ska och att ingen liten myspysfilur med pyttesmå händer finns utanför magen ännu.... lite synd, jag längtar efter att få se vår lilla fotbollsspelare. Ser dock inte fram emot en till förlossning men, en bebis, mums!

niomanader.se säger följande om vecka 29:

Du: Din bebis kan känna av hur du mår, tex om du är stressad. Det kan därför vara bra att varva ner om du har det stressigt runt dig. Träna gärna avslappning varje dag och lyssna på din kropps signaler.
Bebisen: Barnet mäter nu cirka 35 cm och väger mellan 1 kg och 1250 gram. Huvudet ser inte längre så stort ut i förhållande till kroppen.

Inga kommentarer: