onsdag 8 juni 2011

Sommaren kom

Sommaren kom till Vasa. Och jag hatar det. Man kan inte njuta av sommaren i vår lägenhet, det bara går inte. Det år så varmt så alla går omkring med shorts och bar mage eller i bara blöja eller i topp och trosor. Det är hemskt!! Vi måste flytta snart, jag står inte ut!

Annat nytt då? Kanden är inlämnad och godkänd av handledaren och kollad och OK:ad av urkund, nu ska den bara språkgranskas och det kan ta länge. Men den är färdig i alla fall. Och igår lämnade jag in min allra sista inlämningsuppgift till PF, om den blir godkänd betyder det att jag bara och endast har kvar gradun och den avslutande praktiken för en magistersexamen. Känner mig nöjd.

Jo, och så har jag sökt jobb och fått jobb!! De ringde idag och meddelade att jag fått jobb från och med den 15:e augusti på ett eftis i stan. Och jag som tyckte den intervjun gick så dåligt, för att inte tala om min 15 minuters samling med barnen (min "audition"), som enligt mig var en total katastrof, jag glömde allt som jag hade planerat och hela allting blev en salig röra men, ja, tydligen såg de något värt att satsa på hos mig ändå, eller så hade de inte tillräckligt många sökanden så alla som sökte fick jobbet. Hur som helst, nu har jag jobb, ett riktit jobb, mitt första riktiga-vuxen-jobb...

Avslutar med en bild av vår växande Daisy.

Inga kommentarer: