tisdag 21 juni 2011

[plats för rubrik]

Länge sen jag skrivit något på bloggen. Har inte haft så mycket att komma med. Magsjukan var en seg jävel och när vi äntligen kunde konstatera att även mor var kvitt den så slog en präktig sommarförkylning klorna i storasyster och sedan lillebror. Att hoppas att mor och far skulle få stå över denna gång var ju allt för mycket begärt. Så nu är vi alla krassliga och ynkliga, ungarna hostar något förskräckligt, lillebror hostar ibland så våldsamt att han spyr upp slem. Trevligt.

Beach 2011 har också blivit lidande denna vår. Får skylla mig själv och min bristande viljestyrka för att vågen visar några kilo mera än i januari, men sånt är livet antar jag. Har länge funderat på vad jag ska ta mig till för att få lite egentid och paus från krävande ungar och hemmets "fyra" väggar och nu har jag bestämt mig för att börja gå på gym (det billigaste i Vasa) för att så att säga slå flera flugor med en smäll.

Så är det midsommar snart igen. Här i Vasa har vi mindre somrigt väder och just idag blåser det något otroligt. Att åka norrut för att frysa och bli myggmat lockar föga så jag funderar allvarligt på att skita i allt vad "traditionellt-så-här-ska-man-fira-midsommar-på-rätt-sätt" heter och bara stanna hemma i Vasa och slappna av och ta det lugnt. MEN havet och villan lockar något otroligt så, vi får se.

Bryggan vid villan -06, före vi fixat till den efter vintern.

Inga kommentarer: