söndag 17 april 2011

Så lite tid!

Jag har alltför mycket att göra just nu och alltför lite tid. Vet inte hur jag ska ställa det så att den lilla tid jag har utnyttjas så effektivt som möjligt. Varför ska allt vara gjort före den 29.4?

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg har jag gjort bort mig med källhänvisningarna i teorikapitlet till kanden. Nu har jag försökt spåra upp de böcker som jag av någon anledning, trots att flera av dem INTE var nattlån, har lämnat tillbaka till Trittis. En jävla bok som spelar en yyyyyytterst viktig roll i min avhandling får jag inte tag på för något i världen. Den är utlånad på Tritonia och på stadsbibban så nu tänker jag vara lite "utnyttjande av mig" och ställa följande fråga:

Mamma eller bästa M, kan ni kolla om följande bok finns på stadsbibban i Kåkkelby?
Simmons, Rachel. (2002) Flickors vrede

Ibland undrar jag vad jag riktigt har mellan öronen, jag börjar luta mot att det faktiskt är sågspån, eller bara en tråd som håller öronen på plats... hur kan man vara så dum att man lämnar tillbaka en viktig bok?? Jag säger bara: I-D-I-O-T!!!

Nu måste jag dessutom låna en massa böcker om kvalitativa forskningsmetoder också, för sådant ska man tydligen skriva om i metodkapitlet.... fan också! Så lite tid, så lite tid!!!!

Ja, jag glömde rapportera: nu spyr lillebror och är stekhet. Jag hoppas verkligen att jag och min man inte får någon smitta, för jag har ingen tid att vara sjuk nu. Ingen tid. Jag har bråttom bråttom, bråttom, jag är som den vita kaninen i Alice i Underlandet.

Inga kommentarer: