lördag 25 september 2010

flow

Två hemtentamensfrågor avklarade, två kvar! Fan vad jag har flyt. Imorgon ger jag mig på de två sista. En av dem förstår jag inte alls, vet inte hur jag ska få något till pappers på den, så om någon VET, förklara för mig vad som menas med:

Vad konstituerar lärarprofessionalismen?

Jag menar, would it kill you att använda ord som mman förstår??

Ja, och så har jag bara skrivit 2 sidor per fråga, i instruktionerna stod det ca 3 sidor per fråga... undrar om man får byta fontstorlek till 14?? Hehe...

Men va fan... jag får ju något gjort i alla fall!!!

Vi kompletterar saan!!

1 kommentar:

Maja sa...

Herrlit me flow:) Å ja halder medde, vaför faan måst man använd så komplicera uttrycken? He e så typiskt peffan ti måst lååss kryst ut na fina formuleringar för ti få simpel sakren ti verk naleiss högtravande. Pianokurssn måst heit KLAVIATUUR å tecknepärm heiter int e, utan BILDKONSTPORTFOOOLIO. Å man kan int säj: vi ska nu ha jumppa å leik ringleikan precis som man gör i lågstadie för att vi ska trän på varader hu man undervisar, utan he heiter DIDAKTISK ÄMNESTEORIII!

He va hede som ja HATA me peffan, att man gjor sitt bästa fö ti fösök få folk ti känn se dumb. Typ formuler en tentfrågo så att man int ska fösta va e betyder, fast man sku veta svari om man sku fråg e me heilt vaanli oolen.

Men äntå - lycka till me sista fråågon. Som tur finns e Google å Wikipedia för dylika tillfällen. Å om man stöiter på na svåår oolen finns e Nationalencyklopedin - www.ne.se He e väl beprövat:P