torsdag 10 juni 2010

VCS

Jag och lilleman har spenderat dagen på VCS idag. Kom hem lite över tre. De hittade inget fel på lilleman, han har bara hög feber... konstigt. De tog ett urinprov också, svaret kommer på måndag, kanske är det frågan om en urinvägsinfektion?

Vi stack hemifrån klockan sju tretti imorse... Stack först till hälsocentralen på smedsbyvägen och därifrån fick vi remiss till barnpolikliniken på VCS. Satt där och väntade från klockan tio till tolv (=två timmar!) på att få komma in till läkaren, han skickade oss till röntgen och laboratoriet. Lite före två trodde jag att vi var klara men nej, då ringer de från labben och säger tyvärr, men vi har tagit fel på provrören, vi måste ta blodprovet på nytt... SÅ JÄVLA FUCKING TYPISKT!!

Lilleman var trött och febrig och gnällig, jag hade ont i ryggen av allt kånkande och sittande i obekväma stolar och soffor. Till sist (efter lite påtryckningar) fick vi reda på resultaten av röntgen och blodproven och allt var OK, vi fick åka hem.

Nu sover han och jag ska äntligen få äta något!! Tung dag... sist jag nött så mycket på sjukhusgolvet var för lite mer än ett år sen då jag vandrade i korridorerna och försökte få lilleman att komma uuut.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Tredagarsfeber? Då har dom inga andra symptom, bara en rejält hög feber, på fjärde dagen är dom feberfria men har små prickar överallt.

Emma sa...

Har tänkt på det jag också, har försökt hålla utkik efter prickar men so far nothing. Idag verkar han må bättre och morgongröten smakade igen, hoppas det ger med sig nu.