måndag 7 juni 2010

Trött

Jag är trött idag. Dels på grund av väldigt korta nätter, dels på grund av, ja, how should I put it, livet i allmänhet.

Den här dieten blir vi inte klok på. Ena stunden går det bra och i nästa stund är vi så irriterade på allt och alla.

Det här med sockret stör mig inte så mycket längre. Jag kan vara utan socker, det har jag bevisat för mig själv. Snart två veckor helt utan socker, jag är stolt.

Igår var vi på min brors examensfest hemma hos mamma och jag åt INGET av alla bullar och kakor som var framdukade. Var inte ens sugen för att vara ärlig. Och det mina damer och herrar är stort för mig! Däremot "fuskade" vi lite och tog varsin skinksmörgås (gjord på helt underbart rågbröd, mums!).

Idag när jag stod och "bakade bröd" enligt LCHF (receptet hittas här) tänkte jag bara: Nä fy fan! Sånt här tänker jag inte hålla på med. Fy fan vad löjligt!

*pinsam tystnad då jag tänkte skriva något men ångrade mig*

Har funderat på att köpa en Soda stream. Tycker att kolsyrat vatten (eller vichyvattni som det heter hemma hos oss) är jättegott men gubben hatar att släpa hem flaskorna. Hmm-m, möjligtvis en framtida investering...

Nu... nu, händer inget speciellt. Jag sitter på jobbet och ugglar. Hade tänkt få något gjort i skoluppgiftsväg men, njaeeh... icke.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Låtä bra me 2 viko utan sockri :) bra jobbat! Soda stream har vi å fundra på å di hadd döm nu fö 49,90 så kanski man sko slå till ;D h,janika

Emma sa...

Jå, ja såg na toko vi Prisma ja å... Gunnel har köpt ein å he er no i fliti användning så he sku kanski no lön se i längden...

Ida sku ja no kuna tyng i me sockri i massor... har en ordentli svacko.