tisdag 8 juni 2010

Svacka

Usch. Idag är jag på väldigt dåligt humör. Eller, jag känner mig uppgiven. Känns som om hela världen rasar samman för att jag inte klarar av att gå ner i vikt... Läste lite ur Skaldemans bok "Ät dig ner i vikt" (handlar om LCHF) igår och blev både ledsen och äcklad...

Ledsen för att jag aldrig skulle klara av att äta så som han gjort för att gå ner i vikt. Ledsen för att det han säger låter så vettigt men inte genomförbart för mig....

Äcklad blir jag över allt fett man ska äta... Han säger att man t.o.m. ska akta sig för proteiner och helst inte äta några grönsaker!!

Jag klarar inte detta. Jag gör det bara inte. Jag gör ju bara fel ändå... kommer aldrig att gå ner. Vill ju bara äta normalt utan en massa kollande av GI-värden, kaloriräknande, fettvägande osv. Socker kan jag lämna bort, skräpmat likaså, jag kan äta mindre potatis, ris och pasta, kan lämna bort vitt bröd och äta mindre portioner. Vill bara äta normalt, kunna äta gröt om jag så vill, en soppa, korv med potatismos, lasagne, bönor, en smörgås, frukt, grönsaker och bär...

Man borde inte ge upp efter 2 veckor men jag är så helvetes nära det nu...

Och jag vet, jag lägger allt för stor vikt vid maten och vad jag inte får äta.... men jag är nu bra sån.. :(

Googlad

4 kommentarer:

Maja sa...

Korrigering ti rad 2-3! Tu klarar VISST åv ti ga ner i vikt, ja veit he! Ja tror att du e fö självkritisk å tar ut ett misslyckande i förskott. Man får intrycki åv att du ha bestämd de för ti förr elde seinari "ge upp" å täför tänker att tja, vaför int göra e mesama.

Ja veit att du kan!

Emma sa...

Antagligen komber ja att göra he å... ja klarar int åv just denhär dietn... ja kan int ita gårdagens middag ti moronmål elder ita så muki feitt som man sku måst (på 100 g protein å 50 g kolhydraten sku man måst ita 150 g feitt)....

Allt er bara så skit just nu... å ja känder me så eismend å uppgivi... så misslycka..

Maja sa...

Men ja undrar om man verkligen måst laga e så svårt..? Ja e int na LCHF-expert, men ja sku säj att e gar bra ti "ta e på en höft", å lägg stör vikt vi att ta bort kolhydraten å int "måst" vräk på me feitt om int man tycker om he. Hede ti räkn ut siffrona å värden verkar mest som ti problematiser e:-/ Elder..?

Emma sa...

Ja hatar alltsortes räknas å vägas å toko shit!

Håx int lyft upp hede boken na fleir gang, bara tå ja lömnar tibaka e ti bibban. Han fick me bara ti må rokot å väckt väldigt dåliga tankar i mitt huvud.

Vi sökt et naa som sku va hållbart för oss i längden, å hede er int he, he er väl liiti krasst ti sej så bakett två viko men så ere nu bara.

Vill int ha en diet som fungerar kortsiktit, vill ha naa som fungerar för ME (oss) fö resten åv vårt liv å som JAG (vi) mår bra åv.

Hede fungerar säkert för mang mänsko, men jag (vi) har bestämd oss för att kör på det sunda förnuftet från å med nu. Ti vara sparsam me kolhydraten, undvik sockri å buri trän meir. Liiti meir GI-style, om man så vill...

Ska mejl de så fort ja hendar...