torsdag 18 mars 2010

Läng saan sist...

Det börjar vara dags att uppdatera bloggen nu, eller? ;)

Här på kaptensgatan är det same old, same old. Dagarna blir till nätter och morgonen kommer alltför fort. Ungarna härjar och jag stressar, lägenheten tycks bli mindre och mindre för varje dag som går och någon ny hägrar inte i horisonten.

Vi har tjuvstartat lite med påskfirandet, i måndags sådde jag och lilla b påskgräs och diverse sommarblommor i krukor. Vi ska som vanligt fira påsken i Öja så det är ingen vits att så påskgräs som är färdigt till påsken.

Lilleman har börjat gå utan stöd. Stegen är korta och svajiga men framåt far det, ca 2 steg åt gången, då tappar han balansen. Desto snabbare går det när han går med ena handen mot väggen eller någon möbel. Sin sjunde tand har han också fått denna vecka. Som han har "arbetat" med den, huh, men nu kom den äntligen fram.

Lilla b har slutat med tutten dagtid. Det har gått bra, men när vi försökt lämna bort den till natten har det gått sämre, så hon får hållas ännu, men i sommar ska den bort helt och hållet, både lilleman och lilla b ska avvänjas så fort lilleman fyllt ett år. Få se hur det går med potträningen då, hade tänkt sluta med blöjor (åtminstone dagtid) i sommar också, men det kan bli för mycket för lilla b.

Jag har blivit 2 visdomständer fattigare denna vecka. Är fortfarande lite öm men det känns mycket bättre än förra gången... då hade jag ONT! En till tand ska ut i april, sen är jag fri från visdom(ständer). :P

Tjock och ful är jag fortfarande, för er som inte sett mig på länge. Har inte tid att ta itu med det, dagens timmar rinner så snabbt ut. Ärligt talat har jag inte riktigt ork med det heller just nu. Konstigt hur lat man kan vara. Jag avskyr min spegelbild och blir nästan illamående (i alla fall ledsen) när jag ser mig själv på bild, men ändå (gör citationstecken i luften med händerna) "har jag inte tid och ork".

Är lite deppad fortfarande. Söker mig själv. Jag vill bara tycka om mig själv, vara nöjd med att vara JAG. Vill veta vem jag är och trivas i mitt huvud, i min kropp, med mitt liv. Har det väldigt tungt ibland...

Skulle behöva nya kläder, har nästan bara hemmakläder och bara ett par jeans (och de är inte ens blå, utan bruna). Alla "finare" tröjor börjar bli så noppiga att de inte går att använda annat än hemma. Behöver en vårjacka, nya skor och en hög med kläder. Om någon hittar ett pengaträd så visa vägen!

Såhär mysigt hade vi det en dag i februari. Jag hade flyttat vår bäddmadrass på golvet i vardagsrummet och släpat dit en massa kuddar. Där låg vi och manglade alla tre och såg på film (gissa vilken).

Inga kommentarer: