tisdag 8 september 2009

En helt vanlig tisdag

Lilla b var uppe före tuppen imorse. Vi försökte med allt för att få henne att somna om men icke. Det hjälpte inte att lilla o inte somnade vid bröstet efter morgonmatningen utan låg vaken och viftade och gurglade. Suck. Bara att ge sig, vi steg upp och rörde till pappa B:s morgonrutin, syntes solklart att han inte uppskattade att ha två ungar och en sambo med sig vid frukostbordet på en tisdag. :P

Igår var jag till simhallen. Simmade på (eller heter det i?) en 50 meters bana mitt emellan två banor var stora starka simföreningssimmare höll på öva fjärilsim, det guppade och strömmade sådär icke önskvärt när jag flåsande försökte väcka liv i bröstsimstekniken. Simmade 500 meter och deltog sedan i ett vattengymnastikpass. Ganska bra men hon som drog jumppan kunde ha varit lite mera entusiastisk och pådrivande. Snett framför mig jumppade tre tyskar som nu som då skrattade åt uttryck som "menee, menee" och "rummuta, rummuta" varefter de slängde ur sig en låång ramsa på tyska. Efter passet funderade jag läänge (läs 2 minuter) på om jag skulle simma lite till då folk börjat söka sig till duscharna. En gammal "fabbo" som stod och stretchade på en 50 meters bana sa "Tuu uimaan vaan!", som om jag stod och väntade på hans tillåtelse. Jag bestämde mig för att simma lite till, bara 200 meter, armarna var som spaghetti efter jumppan. Skönt med lite egentid.

Idag ska vi till Petsmo och kolla på en lägenhet, en fyrarummare i parhus. Hyran är ung. densamma som vi har här så vi får hoppas att lägenheten är bra. Jag skulle inte vilja flytta så långt bort från stan (typ 20 km) men vi har nog inget val. Vi har funderat på att köpa en lägenhet eller ett hus men jag vet inte om vi vågar i dessa osäkra tider. Trots utrymmesbristen och likheten med en bastu kommer jag att ha svårt att flytta härifrån, vi har bott här så länge nu och det här är våra barns första hem, vår hyresvärd är världens snällaste och läget är ganska bra. Visst lockar det med egen gård och mera utrymme men, ja ni vet, det här är hemma.

Nu ska jag börja ställa till lunch, snålsoppa ska det bli idag, undrar om det blir till något?? Lilla o vaknade just också så det blir väl lite mat åt honom också före jag och lilla b får äta.

Inga kommentarer: