tisdag 15 september 2009

En gång i veckan...

... blogg.

Igen är det tisdag. Ikväll fortsätter Sveriges Idol, det är alltid skoj att titta på. Jag vet, fjortisvarning men so be it, jag tittar på Idol så får ni andra göra vad ni vill.

Jag och sambon har inlett en "försöka-bli-hälsosammare-och-gå-ner-i-vikt" regim här hemma, vi bantar alltså, som svärmor skulle säga med hög röst. Själv vill jag inte använda ordet "banta" eftersom det låter så fel och ger fel bild av vad vi försöker åstadkomma. Det handlar inte bara om att gå ner i vikt, visst behöver jag gå ner i vikt, det ska jag inte förneka och det är en av orsakerna till att jag nu gör om (läs försöker göra om) mina matvanor. För mig handlar det även om att börja må bättre i min kropp, att ta hand om mig så jag finns kvar på denna jord längre, att bli piggare och bekvämare. Jag vill ge mina barn goda matvanor och lära dem att motion hör till vardagen, jag vill inte att de ska vara 25 år och bära på lika mycket övervikt som jag gör nu. Anyway, predikan åsido, vi har "slagit vad" (vääldigt diffust HUR vi slagit vad men...) om att gå ner 5 kilo på var på en månad, startskottet gick igår. Idag är jag väldigt sugen på lite choklad... hehe! Men kan gubben så då ska tammefan jag också göra det.

Nu varnar jag er för att det kan hända att min blogg blir vääldigt tränings- och matinriktad men någonstans ska jag väl få skriva av mig, ni behöver ju inte läsa om ni inte vill. Men misströsta icke, jag lovar att trycka in lite text om min glamourösa vardag hemma med 2 barn som ni alla ääälskar att läsa om.. nåjaaa, vem har höga tankar om sig själv???

Nu sover ungarna. Finally! Nu ska jag äta ett äpple och se på Hem till gården. (Ja, jag tycker om den serien...)

Inga kommentarer: