söndag 14 december 2008

Nattsuddare

Här sitter jag ensam i en ganska tyst lägenhet. Jag har TVn på i bakgrunden bara för att jag inte ska höra klockans tickande, kattens snarkningar (ja, du läste rätt, frassen vår snarkar som en hel karl) eller festyran från någon lägenhet i huset. Lilla b sover och B är borta på fest med sina gamla kompisar från Tekniska. IGEN är han alltså borta och gör något roligt, och jag sitter ensam hemma som "barnvakt"... men jag e inte bitter... bara en aning, milloin minä?

Jag satt småsur en stund igårkväll när han meddelade att det skulle festas ikväll. Men mitt samvete tillåter mig inte att "förbjuda" honom att gå... så det är bara att snällt se honom packa väskan full med öl och lunka iväg... och sitta och vara lite småledsen i all ensamhet... SUCK. Vi hinner aldrig spendera tillräckligt med tid tillsammans... och JAG får aldrig göra något ensam utanför vår lägenhet, när är det min tur egentligen??

Idag släpade vi oss ut på stan trots min och lilla b:s förkylning. Vi är som vanligt sent ute när det gäller julklappsinköp. Och det kryllade ju av folk i alla butiker, köerna var kilometerlånga och jag blev överstressad, det blev inte många klappar handlade, hur ska vi nu hinna köpa alla presenter? ÅH! Nästa år ska jag köpa mina julklappar redan i oktober så jag får gå runt fritt i butiken och stanna till och titta på de saker jag vill se på utan att ha en svettig tant eller en stressad kärring flåsande bakom mig. Jag tycker om att köpa gåvor åt folk men jag hatar all stress i butiken före jul... suck, att man aldrig lär sig.

Vi köpte i alla fall äntligen en matta till vardagsrummet och jag fick en ny klänning att ha på julafton...

Jag skulle kunna gå och lägga mig, men jag kan inte sova om inte B är hemma. Lilla b vakade länge ikväll också, hon somnade efter tre flaskor mjölk och en massa vaggsånger. Hon tappade sin napp idag någonstans på stan och jag var så trött och irriterad så när jag märkte att den var borta (när vi satte oss i bilen och skulle iväg hem och laga mat) bestämde jag mig för att hon får sluta med napp nu. Hon var alltså uppe till nästan halv tolv ikväll för hon vägrade somna utan nappen i munnen... Men nu småsnarkar hon i alla fall i sin säng... jag är en idiot som inte går och lägger mig jag också... Tänk, en lång natt...

Men jag ska se om vi har någon bra film som jag kan se, en film som är "lätttittad" (istället för "lättläst") och som inte kräver mycket av min hjärna... eller, så kan jag helt enkelt sova...

Vi får se...

Inga kommentarer: