måndag 8 december 2008

Än har inte världen gått under...

En vecka har igen svischat förbi... nu är det måndag igen och denna måndag är litet speciell för det är lilla b:s dopdag idag, för 1 år sedan fick hon sitt långa, vackra namn och jag och B svettades floder i svärföräldrarnas vardagsrum som var fullproppat med folk. Prästen försökte diskret visa oss texten som skulle läsas i sin bibel då han märkte att vi försökte oss på att mumla igenom textstycket, hmm... minnen, minnen... Vi har haft lilla b:s dopljus tänt idag trots att hon inte fattat vad den lilla trekantiga täbiten gentligen tjänar för syfte.

Jag stressar och deppar med mina studier, säg mig, när har jag INTE gjort det? Var på kand.arb. handledning i fredags och hade fullt sjå med att försöka se intresserad och aktiv ut, mest tänkte jag bara hmm, varför har han 10 mappar på den hyllan men bara 4 på den där, och varför har han inte något julpynt eller ens en tavla på väggen... något i stil med det.. Han var väldigt opedagogiska fakultetisk (nytt ord!) och verkade på riktigt vara villig att hjälpa till.. men han och jag hade inte riktigt samma åsikt om hur bra arbetet skulle vara, enligt honom ska jag sikta på perfektion, jag anser att en axelryckning följt av ett, det är väl godkänt, räcker gott och väl.

Snart är det jul mina damer och herrar. Som jag längtar. Egentligen vet jag att det kommer att bli stress och nervösa sammanbrott men, det hindrar mig inte från att längta till mina drömmars perfekta jul, som jag gör varje år. Julklapparna blir små och billiga i år då ekonomin inte är på topp, men inte behöver det bli russin och fjolårsäpplen för det inte. Jag har spanat på en present åt lilla b redan i ca 2 månader, hoppas hon gillar den. Åt morfar ska jag baka en limpa och åt T-man något Wall-E inspirerat. B har redan fått sin julklapp, och jag också, kameran, men kanske julgubben har något litet i sin säck åt honom på jul också, vem vet (det blev många kommatecken i den meningen).

Nu ska jag göra mig förtjänt av min lön...

Inga kommentarer: