fredag 27 maj 2011

Uss!

Det negativa med att ha barn är att (om det vill sig riktigt illa) man får ta del av diverse sjukdomar som de har. Vi har haft en förbannat seg magsjuka på G här hos oss i säkert en månad orsakad av en kampylobakterie. Barnen har turvist spytt och haft vääääldigt lös mage samt feber. De fick antibiotika och är nu friska. Men ve och fasa, denna morgon började jag må jättedåligt. Fick inte ens ner morgonmålet och kunde bara ligga ner. Ni ska få se att nu börjar mor i huset också skvira!! (Fa-an!)

Annars då? Ja-a, i onsdags hade jag presentation av min kandidatavhandling samt opponerade en annans avhandling, så nu är det avklarat. Nu ska jag bara göra några små justeringar och söka stavfel, skicka in den till handledaren via urkund (plagiatkontroll) och vänta på domen från språktjänst och språkgranskningen. På tisdag ska jag skriva mognadsprov och sen börjar det vara klart.

Har en endaste kurs kvar att lämna in inlämningsuppgifter i, och det borde ske idag. Örk.

1 kommentar:

Johanna ("Jusu") sa...

Usch då, finns int na värr än att skvir å spy! :( Så hoppas he gar om fort...krya på dig!