tisdag 16 februari 2010

Feittisdaan

Ingen pulkaåkning för oss idag inte. Jag har planerat och planerat att vi ska gå ut strax, men nu är klockan redan halv fyra och matlagning och middag inom kort. Kanske senare ikväll.... jag vet, jag är lat. Ovärdig. Eländig. Och så vidare!
På förmiddagen var det härligt väder, lite dimmigt och solsken, träden var frostiga och ljuvliga. Då började jag planera att vi skulle gå ut...

"Någon" hade lämnat spår i snön under vardagsrumsfönstret:
Såhär vackert såg det ut från vardagsrumsfönstret, jag konstaterade att vi borde tvätta fönstren...

Lilla b äter sin favoritlunch, kokt ägg:

Lilleman busar under bordet:


Lilleman har börjat gå med sin "lära gå vagn" och lilla b är inte sen med att hitta fördelar med det (bilden är inte från idag):

Jag har dagen till ära kokat "riktig" ärtsoppa, började igår med att lägga torkade ärter i blöt. Känner mig väldigt mora-aktig idag... Har också bakat semlor med frön. Ärtorna skulle koka 2 timmar så det var ett minus i kanten men annars tror jag det blir gott (har inte ätit ännu). Hoppas B kommer ihåg att köpa feittisdasbullona på väg hem från jobbet. Bäst jag påminner honom.

Annars inget nytt här inte. Lilleman sover sin andra tuppis idag, lilla b tittar på Hitta Nemo och jag slöar vid datorn. Trevlig feittisdag åt er allihopa!

2 kommentarer:

Maja sa...

Oslagbar bild, hande sista:) Jepp, storasyster veit noo hu man ska utnyti lillabror. He lärt ja me å tiidit! Å tu å, väl?:P

Emma sa...

Vaaa? ;) He veit ja int naa om... jag har aaaaltjämt vari SÅ snäll åt Toffe. Alltjämt. :P ;)