tisdag 8 december 2009

även jag

Jag hann inte mera än konstatera att jag tydligen slapp bli förkyld under denna influensaepidemi och då högg den sina klor i mig. Igår kväll visade "kvicksilvret" 38 graders feber.... hmm, trevligt. Känner mig inte värst sjuk faktiskt, var förvånad över ovannämnda temperatur eftersom jag brukar vara dösjuk redan då tempen är 37,1.

Nåja, ungarna verkar fortfarande friska, även om lilleman har blivit världens gnälligaste bebis. Suck. Han har föresten gett upp alla planer på att lära sig krypa verkar det som, han har istället lärt sig att sitta upp själv. Så nu gör han det stup i ett, för säkerhets skull får han ha en kryphjälm på sig för om han tappar balansen så är det bara hej betonggolv!

Lilla b har börjat kissa på pottan. Varje gång vi byter blöja tar vi en tur på pottan och det kommer för det mesta en skvätt som hon sedan stolt häller ut i toalettstolen (och på sidan om om man inte är med och styr lite). Duktiga lilla barn, kanske är vi blöjfria till sommaren??

Nu ska jag gå och ta hand om den skrikande bebisen. Gud alltså, vad är det för fel, jag menar, måste man skrika hela tiden?? Lär dig krypa så får du leksaken du försöker komma åt....

Inga kommentarer: